Na, végre: áprilistól a vonaton is lehet helyjegyet venni
A vonaton is lehet helyjegyet venni áprilistól, ugyanolyan díjú felárral, mint a jegypénztárakban. Ezentúl a pénztárakban lehet jegyet is cserélni. Díjmentesen.
A vonaton is lehet helyjegyet venni áprilistól, ugyanolyan díjú felárral, mint a jegypénztárakban. Ezentúl a pénztárakban lehet jegyet is cserélni. Díjmentesen.
Nem lenne túl sok ráció a pályaudvar bezárásban a nekünk nyilatkozó szakértők szerint. A terv szembemegy az EU-s folyamatokkal és előírásokkal, a kormány a saját vállalásainak is keresztbe feküdne a Déli beszántásával. Emellett értelmét vesztené számos más közlekedési fejlesztés, és rengeteg embernek okozna bosszúságot. Valamint eszméletlen sokba kerülne.
A nemzeti fejlesztési minisztert bízta meg a kormány, hogy készüljön hatásvizsgálat a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójáról, valamint hatásvizsgálat és tendertervek az üzemi pályaudvar megszüntetéséhez illetve a Kelenföldi pályaudvar bővítéséhez – olvasható a Magyar Közlöny csütörtöki számában.
Ha bármelyik nagy budapesti pályaudvart bezárják, jelentősen megnő a vonatraszállási idő a budapestiek nagy részénél, derül ki a hvg.hu által megszerzett szakértői tanulmányból. Ha lakat kerül a Délire, a fővárosiak 44 százaléka rosszul jár, egyes kerületekben 15 perccel nőhet a vasúthoz jutás ideje.
A főváros külső kerületeiből és az agglomerációból érkezők számára végre értelmet nyert a második parkoló befejezésével, hogy tömegközlekedésre cseréljék az autójukat, tehermentesítve a belvárost.
Újra járnak a vonatok a Kelenföld-Székesfehérvár vonalon, viszont a menetrendi közlekedés csak délre állhat helyre.
Elkészült a Budapest-Esztergom vasútvonal, most a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közti fővárosi vasúti pálya fejlesztésére írtak ki pályázatot, benne a déli vasúti híd kibővítésével.
A 4-es metró átadásával egy időben, péntek reggeltől átadják Kelenföld állomáson az új utasaluljárót. Ezzel egy időben Budapest-Keleti pályaudvaron ismét megnyitják azt az aluljáró szakaszt, amely az utasokat az alagsori vasúti jegypénztárakhoz vezeti.
Az eredetileg becsült nettó 1,1 milliárd forint helyett nettó 649 millió forintért rendezheti a Kelenföldi vasútállomás környékét az A-Híd Építő Zrt. - derült ki a Budapesti Közlekedési Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzésből.
Bár elvileg áprilistól újra lehet majd használni a Déli pályaudvar alagútját, a Népszabadság úgy tudja, a kormányban fontolgatják a Déli végleges bezárását.
Napi 250 vonat 10-12 ezer utasának életét keseríti meg, hogy hétvégén teljesen lezárták a Déli pályaudvart a Csukló utcai földcsúszás miatt. Az ottani alagúton biztonsági okokból nem engedik át a vonatokat, lehet, hogy még hetekig. A helyreállítás költségeit egyelőre nem becsülték meg – derül ki a Népszabadság cikkéből.
Hétfőtől az Agram és a Göcsej InterCity vonatok Kelenföldig közlekednek - közölte a MÁVINFORM vasárnap délután az MTI-vel. A két érintett IC vasárnap még a Keleti pályaudvarra érkezik, illetve onnan indul.
A 4-es metró átadása után sem kell arra számítaniuk a Balatonra utazóknak, hogy a Déli pályaudvar helyett Kelenföldön kell vonatra szállniuk – írja a Napi Gazdaság.
Összesen 12 pályamű érkezett be a március 4-i határidőig, amelyet az őrmezői intermodális csomópont tervezésére írtak ki. Az épülő 4-es metró budai végállomásánál, a Kelenföldi pályaudvarnál olyan terminált építenének, amelyből egy helyről indulnának a helyi és a helyközi buszok. Parkolóhelyek és taxidrosztok is lesznek.